Technologie wyróżniające marki obuwnicze

Branża obuwnicza to mocno zagęszczony rynek, gdzie trwa ostra rywalizacja pomiędzy producentami. Nic w tym dziwnego, gdyż nagrodą w tym starciu są mniej lub bardziej zasobne portfele konsumentów. Dlatego też większość firm inwestuje w działy marketingu, które mają za zadanie podpowiedzieć kierownictwu firmy w jakim kierunku powinna iść zarówno ona, jak i jej oferta. Teoretycznie więc dzięki tym radom sukcesy powinny być na wyciągnięcie ręki, jak jednak wiemy nie zawsze tak się dzieje. Dlatego też należy szukać rozwiązań, które wyróżniałyby się na tle konkurencji, przez co uwaga konsumentów kierowałaby się w pożądaną stronę. Poniżej zamieszczamy kilka takich przykładów:

Firma Camper od wielu lat w walce o klienta stawia na nietypowe rozwiązania oraz awangardowość. Jednym z przykładów, które doskonale ilustrują powyższą tezę są buty z serii „Twins”, które stanowią świetny, zarówno pod względem marketingowym, jak i projektowym, produkt. Oryginalność modeli z tej grupy bierze się przede wszystkim z faktu, iż półpary różnią się od siebie i dopiero w zestawieniu stanowią koherentną całość. W praktyce wygląda to tak, że na jednym bucie znajduje się wizerunek kota, a na drugim psa. Inna opcją może być panorama drzew, przy czym każde jest inne, a całość układa się w nieregularną linię. Przykłady te można mnożyć, ale nie ma to większego sensu, gdyż liczy się fakt, iż tego typu rozwiązania uświadamiają nam, że nawet zwykły z pozoru but może opowiadać jakąś historię. Kolekcja „Twins” to doskonały pomysł firmy Camper, który na długo zapada w pamięci.